Ciasteczka gryczane ze słonecznikiem


Pełnoziarniste ciasteczka z ziarnami to jedne z moich ulubionych łakoci w piekarni, którą mam parę parę kroków od mojego domu. Parę razy myślałam, by odtworzyć je w domu, ale jakoś nigdy do tego nie dochodziło. Aż zostałam posiadaczką mąki arachidowej. Nie miałam za wielu pomysłów, co bym mogła z nią zrobić. Pomyślałam, że ciekawym połączeniem byłoby zmieszanie jej z mąką gryczaną, która sama w sobie ma dość specyficzny posmak. Dodałam kilka innych składników, wyrobiłam ciasto i tak właśnie powstały jedne z lepszych, zdrowych ciasteczek, które miałam okazję zrobić, jak i zjeść! 

Ciasteczka będą pyszną przekąską do ciepłej herbaty popijanej jesiennymi popołudniami! :) 


Ilość sztuk: 30 

Składniki: 
  • 200 gramów mąki gryczanej 
  • 50 gramów mąki arachidowej*
  • 60 gramów erytrytolu** 
  • 2 jajka + białko z wolnego wybiegu
  • 100 gramów masła 
  • łyżeczka proszku do pieczenia 
  • 2 łyżki jogurtu greckiego 
  • 250 gramów słonecznika 
* mąkę arachidową można zastąpić dowolną mąką z orzechów lub zwiększyć ilość mąki gryczanej 
** zamiast erytrytolu można użyć innego słodzika, ewentualnie cukru 



Sposób przygotowania: 
  • Mąki wymieszaj z proszkiem do pieczenia i erytrytolem. Do składników dodaj masło, jogurt grecki, jajka i zagnieć na kruche ciasto. Zawiń je w folię i wstaw na godzinę do lodówki. 
  • Schłodzone ciastka rozwałkuj na grubość 3-5 mm na obsypanym delikatnie mąką blacie. Wykrawaj okrągłe ciasteczka i przekładaj je od razu na blaszkę wyłożona papierem do pieczenia. 
  • Białko wymieszaj ze słonecznikiem i równomiernie nakładaj nasiona na wierzch każdego ciasteczka. 
  • Ciasteczka gryczane ze słonecznikiem piecz przez około 12 minut w temperaturze 180 stopni. 





Komentarze

  1. uwielbiam takie zdrowe maleństwa do chrupania przy porannej kawie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow zainspirowałaś mnie! Wyglądają świetnie i bardzo apetycznie

    OdpowiedzUsuń
  3. A jednak można zrobić takie pyszności żeby się nimi zajadać bez wyrzutów sumienia! Zapisuję przepis, drukuję i będę działać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, że można! Ja też na początku swojej zdrowszej przygody z wypiekami nie wierzyłam w to! A teraz co chwilę się pozytywnie zaskakuję.☺️

      Usuń
  4. O nie używałam nigdy maki archaidowwj. Ciekawa jej jestem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ją kupiłam też z ciekawości, a akurat była na nią promocja. Jest fajnym dodatkiem do różnych wypieków, czy placuszków. Myślę, że jeszcze nie jeden przepis z jej użyciem tu się pojawi. 😊

      Usuń
  5. Świetny pomysł! Z każdą propozycją mnie zaskakujesz! 😘 Może i nie jestem super extra kucharką 😁 ale z chęcią bym wypróbowała Twojego przepisu!😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak miło, dziękuję bardzo! Mam nadzieję, że z kolejnych przepisów skorzystasz! 😊

      Usuń
  6. Bardzo apetyczne te Twoje ciasteczka. Częstuję się!

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne te ciasteczka,jak już skończę remont kuchni upiekę sobie 😆😍

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz